Rewalidacja muzyczna

 

Cele edukacyjne:

  • Kształcenie głosu i umiejętności posługiwania się nim.

  • Kształcenie słuchu muzycznego oraz wrażliwości intonacyjno- emisyjnej.

  • Wyposażenie uczniów w podstawowe umiejętności wokalne.

  • Wdrażanie uczniów do aktywności artystycznej i kulturalnego wykorzystania wolnego czasu.

  • Kształtowanie systematyczności, obowiązkowości oraz umiejętności współdziałania w grupie.

  • Dostarczanie radości ze wspólnego śpiewania, a także pozytywnych przeżyć związanych z występami oraz możliwością wykazania się własnymi umiejętnościami.

  • Opanowanie różnorodnego repertuaru piosenek związanego z kalendarzem imprez szkolnych.

Treści programowe:

  • Ćwiczenia usprawniające aparat oddechowy (ćwiczenia ogólne, ćwiczenia rozluźniająco - rozciągające,  ćwiczenia korygujące postawę, ćwiczenia oddechowe, zabawy muzyczno - ruchowe).

  • Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne (ćwiczenia artykulacyjne, emisyjne, dykcyjne).

  • Ćwiczenia usprawniające pamięć (zapamiętywanie schematów rytmicznych. i melodycznych, barwy dźwięku).

  • Zabawy rozbudzające wrażliwość muzyczną i rozwijające wyobraźnię muzyczną (zagadki  muzyczne, poznawanie zjawisk dźwiękowych, zabawy muzyczne z rekwizytami  z najbliższego otoczenia, wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia jako improwizowanych instrumentów muzycznych, budowanie prostych instrumentów).

  • Stymulowanie muzyką twórczej aktywności dziecka na różnych płaszczyznach jak taniec,  plastyka, teatr (ruch taneczny, rysowanie, proste inscenizacje), a także jego ekspresji.

  • Stymulowanie ruchu dziecka muzyką (zabawy terapeutyczne, opracowania ruchowe, ruch taneczny, improwizacja kierowana, ruch spontaniczny).

  • Przekazywanie dzieciom zjawisk muzycznych poprzez wizualizację (gesty, przedmioty, obrazy).

  • Akompaniament naturalny i perkusyjny do śpiewu i muzyki instrumentalnej (akompaniament w rytmie naturalnym, zmienne techniki gry, zmiana wartości).

 

Repertuar utworów: 

  • Pieśni patriotyczne i okolicznościowe.

  • Piosenki popularne i młodzieżowe.

  • Pieśni artystyczne i ludowe.

mgr Anna Krupa