REWALIDACJA
INDYWIDUALNA
Rewalidacja – jest to oddziaływanie zmierzające do przywrócenia
pełni sił osobom osłabionym poważną chorobą lub urazem .Celem zajęć
rewalidacyjnych jest wyrównywanie braków, przystosowanie dziecka
upośledzonego do życia w społeczeństwie . Jest to stawianie na mocne
strony dziecka oraz szukanie tego co w nim jest najlepsze . |
Główne
kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to:
- maksymalne usprawnianie , rozwijanie, fortioryzacja tych
wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze
i najmniej uszkodzone.
- Optymalne korygowanie funkcji zaburzonych i uszkodzonych ,
defektów i zniekształceń .
- Kompensowanie czyli wyrównywanie przez zastępowanie
- Dynamizowanie ( stymulowanie) rozwoju. |
W
rewalidacji indywidualnej wyróżnić możemy dwa etapy:
1. Wstępny (przygotowujący) - jest to wyrabianie gotowości do nauki
, przyzwyczajanie dziecka do wysiłku , kontaktu z rówieśnikami,
przyzwyczajanie do pokonywania trudności , wyciszanie lub pobudzanie
, autoorientacja, orientacja przestrzenna i kierunkowa, rozwijanie
samoobsługi i zaradności życiowej.
2. Właściwy - kształtowanie umiejętności szkolnych :czytanie,
pisanie, liczenie , doskonalenie innych technik szkolnych
- ćwiczenia ogólnej sprawności ruchowej i usprawnianie manualne.
- ćwiczenia funkcji wzrokowej i orientacji przestrzennej .
- ćwiczenia percepcji słuchowej. |
Podczas zajęć
nauczyciele – specjaliści , zachowując zasady ortodydaktyki oraz
stosując metody pracy z upośledzonymi umysłowo, realizują plany
rewalidacji o określonych celach |
W naszej szkole zajęcia rewalidacji indywidualnej
prowadzone są również w zespołach: |
Zespół Edukacyjno
Terapeutyczny 1 - 2 - szkoła podstawowa
opiekun - mgr Sylwia Tokarczyk |
|
|
|
|
Zespół Edukacyjno
Terapeutyczny 3 - szkoła podstawowa
opiekun - mgr Małgorzata Lenartowicz |
|
|
Zespół Edukacyjno
Terapeutyczny 4 - 6 - szkoła podstawowa
opiekun - mgr Aneta Nowak |
|
|
|
Zespół Edukacyjno
Terapeutyczny I - III - gimnazjum
opiekun - mgr Anna Madeja -
Godek |
|
|
|