PSYCHOLOG SZKOLNY

mgr Patrycja Grajeta

Zwróć się do psychologa szkolnego, gdy:

Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym

 2014/2015:

Środa

1120 : 1505

Czwartek 0800 : 1200
Piątek  1000 : 1515

 

 

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
  • Nie potrafisz porozumieć się z kolegami, rodzicami, nauczycielami
  • Masz kłopoty rodzinne
  • Chcesz porozmawiać o swoich problemach
  • Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
  • Masz problem, z którym sam nie umiesz sobie poradzić
  • Chcesz pogadać o tym, co Cię denerwuje
  • Doświadczasz trudnej sytuacji (śmierć, rozwód rodziców, choroba w rodzinie, przeprowadzka)

Informacje dla rodziców.......(kliknij tutaj)

 

W naszej szkole prowadzę grupowe zajęcia terapeutyczne, których celem jest poprawa społecznego i emocjonalnego funkcjonowania uczniów. Spotkania rozwijają u uczniów umiejętność wzajemnej komunikacji, sprzyjają zmniejszeniu napięć emocjonalnych, dają możliwość nauczenia się, jak radzić sobie z przykrymi emocjami, trudnymi sytuacjami. Proponowane przeze mnie ćwiczenia umożliwiają grupie zintegrowanie się, poznawanie siebie, odnalezienie miejsca w grupie. Zajęcia dostosowane są do potrzeb danej grupy.

 

Uczniowie mogą również skorzystać z indywidualnej terapii psychologicznej. Podczas spotkań udziela się wsparcia dzieciom w trudnej sytuacji rodzinnej, diagnozuje problematykę zachowania uczniów, odkrywa przyczyny niepokojących zachowań, rozwija zdolności społeczne.

 

 

W dniu 18 kwietnia 2012 roku psycholog szkolny mgr Patrycja Grajeta prowadziła dla rodziców prezentację multimedialną pt. ”Nagroda i kara w wychowaniu dziecka”. Podczas prezentacji rodzice mogli m.in. dowiedzieć się jak skutecznie nagradzać i karać zachowanie dziecka, poznać mechanizmy działania nagrody i kary oraz zasady ich stosowania.      

 

W roku szkolnym 2011/2012 psycholog mgr Patrycja Grajeta prowadziła z uczniami biorącymi udział w realizacji projektu „Aktywnie w przyszłość” 20 godzinne zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju psychospołecznego oraz procesów poznawczych. W czasie tych zajęć uczniowie kształtowali umiejętność nawiązywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych oraz budowania pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej. Uczniowie doskonalili również techniki usprawniające koncentrację uwagi, spostrzeganie wzrokowe oraz procesy pamięci.